Trochę dla przypomnienia wszystkim ile pracy kosztowało stworzenie mojej skromnej gry:

Prace nad grą Pixel Shon Adventure trwały: 279 dni
Samej pracy było 26,75 dni – dokładnie: 642 godziny
Wychodzi to średnio 2 godziny dziennie
Na oprogramowanie oraz promocję wydałem: 87 zł

Tak wygląda to wszystko graficznie:
Niebieska linia – łączna ilość pobrań
Czerwona linia – ilość pobrań w miesiącu

Krótka historia życia Pixel Shon Adventure.

7 październik 2017 premiera gry!
Bardzo miłe zaskoczenie jak na początek, gra była promowana na wielu grupach poświęconych małym twórcom gier niezależnych! Łącznie grę pobrano 361 razy.

7 listopad 2017 wpis na bardzo ciekawy portalu.
USTATKOWANY GRACZ opublikował krótki wywiad ze mną oraz recenzję mojej skromnej gry! Tego miesiąca grę pobrano aż 443 razy.

7 grudnia 2017 mamy cel osiągnięty.
Udało się osiągnąć w dwa miesiące cel który sobie założyłem! Tego dnia licznik wskazał 1000 pobrań od premiery gry! Niestety grudzień nie był łaskawy, grę pobrano w tym miesiącu tylko 277 razy.

Styczeń, luty, marzec i kwiecień także nie były owocne.
Ilość pobrań w tych miesiącach była bardzo mała. Podejrzewam że było to spowodowane brakiem mojego czasu w promowanie mojej gry.  Cztery miesiące i 798 pobrań.

Maj – zaczyna coś ruszać!
Nie wiem do dziś gdzie poszła reklama, a może jakaś recenzja? Zdecydowanie coś się poprawiło, bo ilość pobrań wzrosła do 475.

Czerwiec – passa trwa nadal!
Pada kolejny rekord! Zaczynam się coraz bardziej przyglądać statystyką. Zauważyłem że jest kilka drobnych recenzji na innych portalach związanych z grami! Wszystko pewnie przyczyniło się do ilości pobrań! Mamy rekord: grę pobrano 590 razy.

Lipiec – czas na sprawdzenie statystyk i wyciągniecie wniosków.
Czas poprawić opis w sklepie play i dodać tłumaczenia, ponieważ okazuje się że:

Polska 21,2% — 78,8 pozostałe kraje
.

Czyli większość osób która pobiera moją grę jest nie do końca rozumie nasz ojczysty język, tak więc na początku lipca dodałem nowe opisy oraz kilka reklam na grupach anglojęzycznych (cały świat) i był to strzał w dziesiątkę. Wysiłek się opłacał, grę pobrano aż 1006 razy. Czyli dokładnie tyle ile wynosił mój cel kiedy tworzyłem grę!

Sierpień – tłumaczenia gry i reklama się opłaciła.
Nie ma wątpliwości, tłumaczenia gry na Google Play oraz reklama na szerszą skale mają spore znaczenie. Pada w tym miesiącu kolejny rekord: 1050 pobrań.

4 wrzesień – 5000 pobrań
Początkowo moim celem było 1000 pobrań w rok, ale jak widać udało się dojechać aż do 5000 pobrań!

 

5000 pobrań taki mam cel na kolejną część Pixel Shon Adventure który aktualnie jest w wersji beta!

Gra doczekała się też licznych filmików na YouTube, jeden z nich poniżej: