Projektowanie poziomów w grze platformowej jest bardzo ważną rzeczą. To właśnie od tego zależy czy nasz poziom w grze będzie trudny czy też łatwy. Jak projektuje plansze w mojej grze Pixel Shon Adventure? Odpowiedz nie powinna raczej zdziwić osoby, które interesują się tematem. Najlepiej moim skromnym zdaniem to projektowanie powinno zaczynać się od  projektowania plansz na kartce. Wolnej chwili kiedy mam czas i wpadnie mi ciekawy pomysł do głowy na zaprojektowanie poziomu w grze to wyciągam po prostu czystą kartkę i maluję. W początkowej fazie mój rysunek przypomina szkic, następnie ulepszam rysunek o dodatkowe elementy.

Aktualnie kończę projektować przedostatnią lokacje. Gra zbliża się ku końcowi, przyznam szczerze że projektowanie lokacji „pustynia” idzie mi bardzo sprawnie. Cały projekt gry nabrał dość sporego tępa co pozwoli mi na (mam taką nadzieje) ukończyć grę do końca tego miesiąca. Potem zostanie już tylko oprawa dźwiękowa. Poniżej przedstawiam krótki filmik z mojego ostatniego projektowania poziomu.

Wprowadziłem kilka ulepszeń oraz poprawiłem przez was zgłaszane błędy. Problem ze sterowaniem na telefonach został poprawiony, od dziś koniec problemu z zacinającymi się przyciskami. Problem z wyświetlaniem na niektórych telefonach został rozwiązany, teraz gra wyświetla się full screen. Jeżeli nadal uważacie że są jakieś rażące błędy w grze lub jest coś co warto poprawić to śmiało piszcie, a może by byście chcieli zaprojektować jeden z poziomów ? Jeżeli tak, to piszcie.

Gra jest dostępna cały czas w wersji beta na Android i w serwisie Game Jolt oraz tutaj na blogu

 

Projektowanie poziomów w grze